שביל היין של ישראל (מבוא)

אז לקחנו תרמיל, לקחנו מקל, לקחנו לנדרובר דפנדר משופר ומשופצר ויצאנו ל״סיור יקבים גלילי״.

המטרה, לכבוש את יקביי הגולן! משם להדרים ולהמשיך בפריצת שביל יין, לאו דווקא רישמי, אלא אישי, נוח, זורם ומעניין.
משהו שיהיה נוח ליום חופש של כמה חברים. משהו שיהיה נגיש גם לחך וגם לראש.
החשקים הגוסטרונומים שלי פשוטים, אני רוצה לאכול טוב ואני רוצה לשתות טוב!
לא באמת משנה לי מה ואיך, תלוי עם איזה חשק אני קם בבוקר.

במהלך פסח, עבדתי קשה ותיכננתי לעצמי יום חופש למהלך השבוע. לנסוע עם חברים, לטעום יינות, למלא את מקרר היין החובבני שלי בדברים מעניינים ולהרגיש שכבשתי את העולם! כן כן! כל זה בזכות יין! (וגבינות…)

דינוסוס/בכחוס אל היין

אני עצמי אוהב יין, מעבר לאוהב, אני מאמין מאוד ביין ישראלי! אני מעריץ יינות ישראלים.
כמובן שאני לוקח בחשבון שבישראל הכל חדש, צעיר, המדינה בסך הכל בת כ 60 שנים וייצור היין הרישמי והמוכר על אדמתנו הוא רק בן כ 100 שנים(מתוכם 20 של איכות).
לעומת ההיסטוריה האירופאית, זה כלום.
מזג האוויר המשוגע, המבנה הגיאוגרפי והראש הפתוח והמפותח מאוד של ישראלים, הוביל אותנו לייצור יין ונסיון להוכיח משהו לעולם.

הסיור במקורו היה ליומיים ומכיל יותר מעשרה ייקבים (ויש הרבה יותר באזור), אך חיים סטודנטיאלים מלאי עבודה הובילו אותנו לקיצור הטיול ובחירת ייקבים אקראית בהתאם למקומם במפה.

התחלת הטיול:

לילה בפאב, עמוס וקשה. סופרקלאסיקו משודר, המון בירות יוצאות, חברים באים לבקר ויוצאים עם טיפים, מה נקרא ״סבבה לגמרי!״.

אחרי מקלחת ושעה שינה, חברי אלעד אוסף אותי מהבית, אני עולה על הג׳יפ המאסיבי וניזכר כמה הוא לא נוח.

אלעד בדפנדר

לא נורא, נשתה קפה הכל יהיה יותר טוב.

יצאנו מהקריות לכיוון הצפון. היציאה מהקריות כוללת 2 קילומטרים של כביש אחד.
בערך 25 דקות בפקקים של הבוקר, קשה אך עובר בסוף.
קפה באזור תמרה, ניפוח צמיגים וממשיכים צפונה.

כעבור שעה של נסיעה ב40 קמ״ש וריח דלק חריף מגיעים ליקב הראשון, גדול ומפורסם- הרי הגליל.

משם ירידה בהילוך סרק(ניוטרל) מהווה מהירות סבירה ביותר בכבישים המדהימים, הרגשה של אירופה, צמחיה הררית, דרך פסטורלית, הגענו ל״אזור תעשייה דלתון״.

״יקב רימונים״ אטרקציה תיירותית יותר מאשר יקב. טעמנו, קנינו וחצינו את הכביש לכיוון יקב/ מחלבה ״אדיר״, היה נראה מזמין ביותר.

ויתרנו על יקב דלתון ומזקקות הבירה שבמרחק הליכה, כי מקומות שכבר היינו וידענו פחות מעניינים כרגע,
הבנו לקראת שעה 12:00, שהמלאכה מרובה והקיבה עוד ריקה.

נסענו לראש פינה לחפש משהו לצוד. בחיפוש אחר מסעדה ספציפית, איבדנו את הדרך ומצאנו הרבה אחרות.

המשך הסיור היה ליקב ראש פינה, שמסתבר כי סגור ומצריך תיאום מראש. וויתרנו ונסענו לאזור המחקר הרג'יונלי האחרון – רמות נפתלי.
ישוב מדהים, יפייפה, כ-4 יקבים בתוך הישוב הקטן. בתים בבנייה גלילית, שקט ונוף מעלים את השאלה ״האם גם אני אגור במקום כזה יום אחד?״

המטרה- יקב נעמן. בעל היקב, בחור שהכרתי בכנס תיירות יין של ישראל, שהתקיים באוניברסיטת חיפה. כבר אז הוא עניין אותי והבטחתי לעצמי שבפעם הבאה שאהיה באזור אקפוץ לבקר אצלו במרכז המבקרים של היקב.

ללא ספק יקב הבוטיק האחרון היה סיום מרשים ליום עמוס ומעניין.

בסך הכל טעמנו המון, טיילנו המון, התוודענו לסיגנונות שונים, מהמסחרי ביותר עד לבוטיק כמשמעו.

בכל ייקב קנינו, לא מחוסר נעימות, אלא מההרגשה שחבל לא לקנות! בכל מקום מצאנו אהבה חדשה.

אולי זאת החוויה עצמה ואולי אנינות טעם חובבנית שקלה להשפעה.

לרוב, אני חייב להודות שהסיפורים מכרו יותר מאשר הטעם.

אין ספק שזה כייף להגיע לייקבים, להכיר את הייננים עצמם, להרגיש את האהבה לתוצרתם, ואמונתם במוצר.

ובסוף היום, אני מרוצה מקנייה טובה ומקרר יין קטן ואיכותי בסלון הבית.

כל יין ניקנה בזמן שהדמיון משתולל וחושב על הסיטואציה המתאימה לקניית אותו יין ספציפי.
חלק מהיינות אפילו ניקנו בשביל האלטרו-אגו שרוצה שאותו יין יהיה אצלי באוסף.

הטיול עצמו רק פתח את התיאבון להמשיך לחקור ולבקר בייקבים הקסומים הפרושים בארץ.

שאיפתי האמיתית היא באמת לבנות שביל יין מותאם לצעירים שרוצים להיכנס לעולם היין, לטעום אפילו טעימה קטנה מעולם היין.
בעצם להפוך את היין לאטרקציה מרכזית בחיי החופש והנופש של בני דורי ולא רק לגילאי הפנסייה ועשירי העולם!

צריך לשבור את המיתוס שיין שייך להופכי של "סקס סמים ורוק נ רול!"

הארץ יפה, האפשרויות כמעט ובלתי מוגבלות…

אי לכך ובהתאם לזאת –
חובבי יין, אוכל או סתם הדוניסטים ספונטנים, קחו את עצמכם בידיים ותשאבו את עצמכם לתוך עולם היין של ארצכם!

ללא ספק זאת אטרקציה שאפשר להתגאות בה בארץ שלנו.